Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Proszę o analizę logów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Proszę o analizę logów

    Halo misiek^wro lud się niecierpliwi! :wink:
    mój pierwszy raz ... ze Skodą

  • #2
    [O1] Proszę o analizę logów

    Witam,

    Pojawił mi się notlauf z błędem:
    17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+

    Ostatio rok temu miałem identyczny błąd. Wtedy pomogło przegonienie (długa trasa prędkością autostradową)

    Niestety nie mogłem w tym roku tego powtórzyć, dlatego jedynie przegoniłem samochód na krótszym dystansie (20 KM). Udało się nie złapać notlauf.

    Następnego dnia ruszając ze świateł (przy prędkości obrotowej ~ 2000 na 2 biegu) dostął z powrotem notlaut z błędami:
    17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
    17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

    Przegoniłem go ponownie i błąd nie występuje. Dziś zebrałem logi:

    011
    010-011
    003-008-011

    Proszę o pomoc w analizie. Turbina była wymieniana prawie w całości 40000 km temu wraz z przepływomierzem. Gruszka była wymieniona pół roku temu na orygianlną. Filtr powietrza wymieniony 3 dni temu.

    1.9 TDI 81kw (ASV)

    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      pierwszy bład tyczy sie czujnika czisnienia w kolektorze ssacym (g71) jest uszkodzony albo masz zwarcie w instalaci do plusa .jesli ten bład nie jest stały to narazie obserwuj kiedy wraca ,przeganianioe nic tu nie pomoze.drugi bład dotyczy przepływki najprawdzo podobiej ktos odpioł przepływke bo w logach przepływka czyta ok .trzeci bład tyczy sie przeładowania turbiny w tym przypadku sa 2 mozliwosci zatarta geometria albo wdliwy n75 .sprawdz czy geometria działa płynie w całym zakresie pracy i jesli tak to zamien n75 z n18 i zrób jescze raz logi .osobiscie stawiam na uszkodzonu n75 poniewarz doładowanie faluje nie jest stabilne
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz


      • #4
        Witam. Mam problem z moja skodziana. Jak kupilem autko to dymi sporo, troche pojezdzilem i zmienilem kat wtrysku bo byl zle ustawiony i autko zaczelo lepiej smigac i nie kopcilo po odpaleniu juz. Ale turbo bylo zepsute wiec oddalem je do regeneracji, turbo szmiga ale auto po odpaleniu dymi jak szalone, jak sie zagrzeje autko idzie dobrze. Dzisiaj zrobilem logi i prosilbym zeby ktos na to spojrzal.

        Group A: '000

        TIME
        MARKER STAMP
        0,34 72 51 9 5 121 204 75 151 129 188
        1,07 74 55 255 197 139 204 74 151 129 248
        1,82 82 59 255 206 195 205 74 150 129 255
        2,58 90 54 255 211 233 205 74 150 129 255
        3,33 100 45 255 209 253 205 74 149 129 255
        4,08 109 38 255 207 237 205 74 148 129 255
        4,82 118 37 255 205 230 205 74 147 129 255
        5,57 127 37 255 204 236 205 73 146 130 255
        6,32 135 38 255 203 236 205 73 145 130 255
        7,05 143 47 255 201 241 205 73 144 130 255
        7,79 151 62 255 200 245 205 73 143 130 255
        8,54 158 81 255 198 247 205 73 141 130 255
        9,29 166 96 255 161 248 205 73 139 130 255
        10,05 168 92 255 91 183 205 73 137 130 255
        10,78 170 93 255 90 157 205 72 135 130 233
        11,52 171 71 255 90 152 205 72 133 130 226
        12,25 168 34 255 91 137 205 72 131 130 194
        13,01 167 0 255 91 107 205 72 129 130 153
        13,74 163 0 255 93 102 205 71 127 130 148
        14,48 159 0 255 95 106 205 71 126 130 156
        15,21 157 0 255 96 107 204 70 126 130 162
        15,97 155 0 255 97 107 205 70 127 130 160
        16,72 151 0 0 1 109 205 70 128 131 165
        17,47 148 9 0 0 100 205 70 129 131 155
        18,2 141 24 0 0 99 205 69 130 131 157
        18,95 130 32 0 0 99 205 69 131 131 161
        19,69 120 35 0 0 99 205 69 132 131 166
        20,44 110 37 0 0 99 205 69 133 131 170


        Group B: '003 Group C: Not Running
        Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle
        TIME 870-950 rpm 230-370 mg/H 230-370 mg/H 40-75% TIME
        STAMP /min mg/R mg/R % STAMP


        0 1491 265 675 79,7
        0,74 1554 1275 645 79,7
        1,47 1638 850 975 4,8
        2,22 1806 850 1170 4,8
        2,98 1953 850 1275 4,8
        3,73 2205 850 1275 4,8
        4,46 2394 850 1275 4,8
        5,22 2583 850 1275 4,8
        5,97 2751 850 1270 4,8
        6,72 2919 850 1240 4,8
        7,45 3087 850 1240 4,8
        8,19 3255 850 1220 4,8
        8,94 3402 850 1200 4,8
        9,69 3507 850 980 4,8
        10,43 3570 850 805 4,8
        11,17 3591 850 765 4,8
        11,9 3570 850 715 4,8
        12,65 3528 850 545 4,8
        13,41 3465 850 500 4,8
        14,14 3402 850 510 4,8
        14,88 3318 850 530 4,8
        15,61 3276 850 545 4,8
        16,36 3234 850 530 4,8
        17,12 3150 315 520 4,8
        17,85 3066 310 515 4,8
        18,59 2856 300 530 4,8
        19,34 2646 285 545 4,8
        20,09 2415 275 560 4,8

        Komentarz


        • #5
          zrób komplet logów z bloku 3 8 11 bo ztych nic nie wynika
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz


          • #6
            Ok. Jak robilem te logi to po 3500obr/min zaczal zwalniac i turbo pozniej sie nie wlaczalo, wiec zgasilem i odpalilem i wtedy zaczelo turbo dzialac...
            Zabardzo nie wiem jak te logi robic wiec jesli napisze cos nie tak to mnie popraw kolego:
            Mam wejsc w ta oopcje blokow i uruchomic blok 003 008 i 011 i log i start, tak? i mam to robic na 3 biegu od 1500obr/min i gaz do dechy i do jakiego momentu?

            Komentarz


            • #7
              tak tylko jak nedziesz logował to loguj po jednym bloku
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz


              • #8
                Znaczy ze jedno depniecie w gaz to jeden blok, czyli trzy razy mam sie rozpedzac?

                [ Dodano: Pią 09 Mar, 12 20:35 ]
                Tylko ciekawe jak to wyjdzie, bo jak robilem tego loga to pozniej turbo nie dzialalo, wiec pewnie bede musial zgasic po kazdej akcji rozpedzania

                Komentarz


                • #9
                  po kazdym logu jesli wystapi tryb awaryjny musisz zgasic silnik od nowa odpalic i robic kolene logowanie
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz


                  • #10
                    dziś czyściłem turbo dolot i egr o to logi proszę o ocenę i ewentualne sugestie czy regulować sztangę... auto idzie chyba dobrze wgniata w fotel a przedtem były tylko NOTLAUF'y
                    Załączone pliki

                    Komentarz


                    • #11
                      Witam. Porobilem po dwa logi (bo wydawalo mi sie ze auto inaczej jedzie)a kanalu 008 nawet 3 bo w jednym auto samo zaczelo zwalniac a gaz byl w podlodze. Auto odpalalem ponownie po kazdym logu.

                      [ Dodano: Nie 11 Mar, 12 02:20 ]
                      A i jeszcze sprawdzalem bledy to pokazalo w:
                      ENGINE: 17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
                      P1248 - 35-00 - -
                      ABS...: 01314 - Engine Control Module
                      013 - Check DTC Memory

                      I sprawdzalem temperature na vagu to roznila sie o okolo 10 stopni z tym co licznik pokazywal np na liczniku bylo 90 a na vagu 81 stopni.
                      Załączone pliki

                      Komentarz


                      • #12
                        CRAZYOLO, wszystko jest ok nic nie ruszaj
                        Torreto, wyglada na to ze turbina do wyjecia bo geometria stoji ,rozepnij guszke od dzwigienki geometri i sprawdz jak chodzi geometria powina poruszac sie lekko i płynie w całym zakresie ok.2cm ,gruszka powina tez chodzic płynie wcałym zakresie. zrób jeszce logi w BS z loku 000 i 004 i dynamiczne i statyczne z bloku 4 bo jest cos nie tak z poczatkiem wtrysku
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz


                        • #13
                          german81, czyli mówisz że to lekkie przeładowanie na 2200 to nie problem bo chwilowe i zaraz zbija jest potem ciągle nieco powyżej tego co komputer oczekuje... a ja trochę się obawiałem że będzie trzeba to doregulować...

                          Komentarz


                          • #14
                            jak chcesz to mozesz wydłurzyc o pół obrut sztange ,róznica cisnien miedzy zadanym a wykonanym jest dopuszcalne do 150mb wiec u ciebie miesci sie w normie wiec dlatego napisałem ze jest ok .ale jesli chcesz to wydłuz sztamge .
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz


                            • #15
                              Turbina tydzien temu zalozona bo byla regenerowana i od tamtej pory auto jak zimne jest to dymi ze nic nie widac i szarpie do momentu jak sie rozgrzeje, pozniej jedzie normalnie. Kąt byl ustawiony na 50 ale wlasnie po wczorajszej jezdzie testowej sprawdzilem to pokazywal 30.

                              Komentarz


                              • #16
                                zrób tak jak napisałem wczesniej logi z bloku 000 i 004 dynamiczne i w BS
                                diagnostyka vag 602-614-253

                                Komentarz


                                • #17
                                  Wczoraj pierwszy raz robilem logi i dopiero zaczynam z tym sie zapoznawac wiec jak moglbys mi wytlumaczyc jasnie "dynammiczne i w BS" to bede wdzieczny

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    do dynamicznych masz fajne video:
                                    Moja Balbina

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      BS to nastawy podstawowe .zeby zrobic logi w nastawach podstawowych wchodzisz w odpowieni blok pomiarowy i na dole masz przycisk przełacz w natawy podstwwowe naciskasz to i zaczynasz logowac przez ok 60 s
                                      diagnostyka vag 602-614-253

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        A statyczne?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          statycznie to jest jak auto stoi i pracuje na wolnych obrotach zasada robienia jest taka sama jak dynamicznych tylko nie dodajesz gazu
                                          diagnostyka vag 602-614-253

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            I przez ile czasu ma tak se pyrkac zeby loga zrobic?

                                            [ Dodano: Nie 11 Mar, 12 11:15 ]
                                            To chodzi o te okolo 60sek?

                                            [ Dodano: Nie 11 Mar, 12 11:28 ]
                                            Czyli tak podsumowujac: zeby zrobic loga dynamicznego wchodzimy w 08 - bloki wartosci mierzonych, a zeby zrobic statyczny to naciskamy "Switch To Basic Settings" i robimy log. Dobrze zrozumialem?

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              prawie dobrze zrozymiałes z ta róznicz ze logi statyczne robimy w wartosciach mierzonych na postoju bez dodawania gazu a logi BS robimy przełanczajac w Basic Settings
                                              diagnostyka vag 602-614-253

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                A te logi BS robi sie dynamiczne i statyczne? czy tylko dynamicznie lub tylko statycznie?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  tylko statycznie
                                                  diagnostyka vag 602-614-253

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X